Saturday 8 November 2014

SESI MENIMBA ILMU : BENGKEL NUTRISI 2014

alhamdulillah....semalam 8/11/2014 ... lin dapat peluang sertai bengkel nutrisi anjuran shaklee...sebelum ni...memang hati terasa sangat nak sertai tapi kekangan kerja membataskannya... 



alhamdulillah...alhamdulillah...semalam Allah swt permudahkan semua urusan lin..dan dapatlah lin berguru di shaklee home office di Pinnacle, Sunway... terima kasih pada mama yati napi yang hadirkan peluang ni pada lin..




kelas bermula tepat jam 10.00pagi... dibawah kendalian Pn Nurul yang merupakan pakar nutrisi di shaklee sri rampai... selesai sesi perkenalan dan ice breaking... produk training pun dilakukan oleh Miss Celine.. slama ni dengar je nama celine ni dr mulut mama myn je... then..bila hari ni bkenalan sendiri dan melihat sendiri bagaimana celine ni bagi talk... barulah lin faham kenapa ramai orang suka dengar dia bercakap .. produk pertama yang diterangkan ialah Phytocol.. huhu...sangat excited mengetahui bagaimana kolesterol dihalang drp memasuki ruangan usus.. Celine meneruskan dengan produk vivix, shaklee collagen powder, ostematrik dan  sebagainya..penyampaian celine tentang setiap produk tu sangat jelas dan mudah untuk difahami..

tengah hari tu... kami break untuk lunch dan solat zuhur... kami beramai-ramai menikmati hidangan nasi arab di  restoran marhabah yang berdekatan di situ.. nyam²..perut pun sudah bernyanyi..hehe


pkl 2pm.. kelas produk training disambung semula oleh nurul... berselang seli dengan kuiz² spontan ttg produk... uhukss..tahniah yg berjaya dlm kuiz tu..siap dpt free supplement tau sebagai hadiah.... jelesssnya..i xdapat...:)

opss... lupa plak... selain sekadar mendengar kami juga diberi sebiji vitamin E untuk dicuba... tapi yang paling best... dapat merasai sendiri bagaimana collagen powder dijadikan masker....wahh... lembut jap tangan i tau lepas pakai masker tu.... :)

akhirnya..tepat jam 430pm... sesi penyampaian sijil diadakan... excited sgt² masa tu..hehe..pastu apa lg...sesi bergambar dengan kesemua 40org peserta dan juga trainer..






bagi lin... bengkel ini :-

  • sangat² bagus untuk mereka yang masih blur dengan setiap produk yang ada di shaklee
  • pengetahuan kita tentang produk menjadi lebih jelas
  • kita lebih yakin untuk berkongsi tentang produk dengan orang lain
  • semangat untuk mencuba setiap produk yang diterangkan tu semakin membuak²
semoga bengkel ini dapat memberi manfaat pada lin dalam bidang shaklee ni...insyaallah lin akan kongsikan dengan mereka yang memerlukan terutamanya "anak-anak" lin. lin percaya ilmu yang dikongsikan tidak akan berkurang malahan akan bertambah. insyaallah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...